Michael Raich
Consulting

16.09.2006

a brand is not a thing, but a place.

Etwas unkonventionell aber dafür sehr bildlich bringt Hugh MacLeod auf den Punkt, wie man sich im heutigen Medienrauschen noch Aufmerksamkeit verschafft.

Sein grundsätzliches Statement ist sicherlich kein neues: Nicht nur das Produkt zählt, sondern das ganze Drumherum.

Aber er veranschaulicht auf der Rückseite von Visitenkarten, wie das amüsant und einfach geht (auf meinen leider nicht).


gapingvoid - the hughtrain

Gut auch das Beispiel der Fahrradschlösser, die sich mit einem Kugelschreiber öffnen lassen:

DAY ONE:
KRYPTONITE: Our bike locks are the best.
THE MARKET: Yes, your bike locks are the best.

DAY TWO:
KRYPTONITE: Our bike locks are the best.
THE MARKET: Yes, your bike locks are still the best.

DAY THREE:
KRYPTONITE: Our bike locks are the best.
THE MARKET: Ummm… yeah I’m sure they are, but what’s all this about some recent video on the net that’s supposed to show how you can crack your locks in 10 seconds using a simple Bic ballpoint pen?

DAY FOUR:
KRYPTONITE: Our bike locks are the best.
THE MARKET: Hey, I just saw that video on a friend’s website. And I’m kinda ticked off because I just paid $60 for one of your new locks 3 weeks ago, and I’m wondering if a Bic pen can crack my lock or not… does the pen crack all Kryptonite locks or just one or two models?

DAY FIVE:
KRYPTONITE: Our bike locks are the best.
THE MARKET: Hey, I just visited your website and saw no mention of the Bic pens. What the hell are you doing about it? Are you going to fix the locks? Are you going to give me a refund?

DAY SIX:
KRYPTONITE: Our bike locks are the best.
THE MARKET: No, they’re not. You guys are assholes.

Weiterlesen bei: gapingvoid: “cartoons drawn on the back of business cards”: the hughtrain

 

02.09.2006

Gute PR: Ehrlich währt am längsten

Wenn die Server eines Hosting Unternehmens “abrauchen”, ist das der Super GAU. Wie DreamHost darauf reagiert, ist ein wunderbares Beispiel für Kriesen-PR:

DreamHost Blog » Anatomy of a(n ongoing) Disaster..
DreamHost - Anatomy of a(n ongoing) Desaster

 

More than 10 years experience in sales strategy consulting, sales planning and sales controlling for Financial Services, IT/Telco and Retail clients.